٢٤‏/٠٢‏/٢٠٠٨

قصتي,,,,,,,,,,



عندما تنطلق أمامي أجدني قد شعرت ..نعم
فلدي مشاعر..أمازلت ؟؟
القصة بدأت من فترة أن قد شاهدت
ورأيت الحلم الواقف يسأل اّلاّن وجدت؟؟
فشعرت بعرق ينساب علي وجهي
وبكل أصولي وفروعي تراجعت
الجو البارد أصبح كالحر؟؟تعجبت
فالشمس أمامي خائفة...تشعر بالبرد
وسماء الكون الصافية بكاها يمتد
والريح العاصف أفزعني ..أنساني الرد
تراجعت ,,,,
القصة عادت تحمل عنواناً غير العنوان
والحلم الواقف لازال يخاطبني بحنان
وسؤال عاد يخالط قلبي هل اّن أوان ؟؟؟
الريشة ترسم ف الكون بكل الالوان
وطيور تعزف في أذني الحاناً ليست كالألحان
والبسمة تحمل رائحة البحر الثائر في كل مكان
ويداها امتدت تلمسني فقتفجرني كالبركان
توقفت ......توقفت

وطال وقوفي وما تقدمت
فهل أخطأت؟؟؟؟؟؟؟؟
قصة لم تكتمل بعد,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

هناك تعليقان (٢):

Yuki يقول...

السلام عليكم
أنا هقولك نقد موضوعي بعيدا عن المجاملة ..
القصيدة فيها أحساس عالي جدااا و واضح ان الأحساس كان متدفق لدرجة ان انت ارتبكت و خلطت بين الشعر الحر و الشعر المقفى , طبعا المعاني الجميلة غطت على الدروب اللى انا قلتلك عليه ده ..
لكن انا اقصد عشان تاخد بالك فى اللى جاى ان شاء الله ..
طبعا انا مش بروفيشينل ده رأيى المتواضع ..
لكن فى المجمل معانيها رائعة جدااا ..

تحياتي

يـوكى - Twinz

ghoneem يقول...

وعليكم السلام
يسعدني نقدك البعيد عن المجاملة
الموضوع ده فيه احساس لقيت نفسي باكتبه لكن ارتباك وشعر حر وشعر مقفي ده بقي كلام كبير علية محتاج دروس
اعذريني انا فعلا مش بادعي اني شاعر او كاتب انا بس بأعبر عن رأي أو احساس ومجرد انه يتقال عليه معناه رائع جدااا ....ده أكيد يسعدني
شكرااا لتشريفك ونصيحتك اللي هاخد بالي منها ان شاء الله.......
تحياتي لتوينز وبالتوفيق